Stań się częścią ekskluzywnego międzynarodowego projektu
Edycja limitowana: 1999 kopii na cały świat
tylko 50 egzemplarzy na Polskę
tribox-bk_a

Informacje

o dziele

tribox-bk_b

Kaplica Sykstyńska

Zawartość

tribox-bk_c

Umów się na prywatną
prezentację dzieła

Album

Unikatowy ArtBook w 3 tomach:

 

  • PIĘTNASTOWIECZNE FRESKI
  • SKLEPIENIE
  • SĄD OSTATECZNY

 

Ekskluzywna kampania fotograficzna

Detale w skali 1: 1

Najbardziej zaawansowana technologicznie kampania fotograficzna umożliwiająca precyzyjne odtworzenie każdego detalu

 

Prace zebrane w trzech tomach,

Każdy o rozmiarze 43,5 x 61 cm

 

Edycja limitowana:

1999 egzemplarzy dla całego świata

50 egzemplarzy zarezerwowanych dla Polski

Unikatowy ArtBook w 3 tomach:

  • PIĘTNASTOWIECZNE FRESKI
  • SKLEPIENIE
  • SĄD OSTATECZNY

Ekskluzywna kampania fotograficzna

Detale w skali 1: 1

Najbardziej zaawansowana technologicznie kampania fotograficzna umożliwiająca precyzyjne odtworzenie każdego detalu

Prace zebrane w trzech tomach,

Każdy o rozmiarze 43,5 x 61 cm

Edycja limitowana:

1999 egzemplarzy dla całego świata

50 egzemplarzy zarezerwowanych dla Polski

EKSKLUZYWNY PREZENT

PRYWATNA WIZYTA W KAPLICY SYKSTYŃSKIEJ POZA GODZINAMI OTWARCIA Z POLSKOJĘZYCZNYM PRZEWODNIKIEM MUZEUM WATYKAŃSKIEGO.
PRYWATNE ZWIEDZANIE KAPLICY SYKSTYŃSKIEJ WAŻNE DLA 2 OSÓB!

„KTO NIE WIDZIAŁ KAPLICY SYKSTYŃSKIEJ, TEN NIE MOŻE MIEĆ POJĘCIA DO CZEGO ZDOLNY JEST TYLKO JEDEN CZŁOWIEK”

Johann Wolfgang Goethe (28 sierpień 1787)

Informacje

Kaplica Sykstyńska

Duch renesansu, który leży u podstaw cywilizacji europejskiej, zawiera się w dwóch symbolach.

Pierwszym, który można uznać za początkowe symptomy nowej ery w myśleniu człowieka i postrzeganiu świata, jest kopuła Brunelleschiego w katedrze Santa Maria del Fiore we Florencji. Drugi, który jest punktem kulminacyjnym tego niezwykłego okresu kultury europejskiej, to zdobienia Kaplicy Sykstyńskiej w Rzymie – dzieło Michała Anioła i innych prominentnych artystów włoskiego renesansu.

1200 metrów kwadratowych fresków Michała Anioła, stworzonych własnymi siłami i gigantycznym nakładem pracy, przedstawia m.in. Stworzenie Świata i Człowieka (freski na sklepieniu powstały na zlecenie papieża Juliusza II w latach 1508-1512) i Sąd Ostateczny na ścianie na wprost wejścia (lata 1536-1541). Malowidło jest nie tylko wspaniałą, biblijną narracją, ale także prawdziwym wyrazem magicznego powinowactwa dwóch sił – Boga i przesłania chrześcijańskiego oraz twórczej woli człowieka.

Arcydzieło malarskie Michała Anioła nie miało precedensu w dotychczasowej historii, nie tylko ze względu na swój rozmiar. Osobisty wysiłek wielkiego mistrza, jego umiejętność łączenia wizji artystycznej z architekturą w spójną całość, uduchowienia z precyzyjnością sztuki, pozostają niezrównane.

Sens i wartość tej pracy przetrwały wieki. Każdego dnia dziesiątki tysięcy odwiedzających podnoszą ze zdumieniem głowy, oglądając malowidła na ścianach Kaplicy Sykstyńskiej.

O autorze

Autorem wstępu, towarzyszącego fotografiom i ich opisom, jest były dyrektor Muzeów Watykańskich Antonio Paolucci (ur. 1939).

Szanowany historyk sztuki, zainspirowany naukami Roberto Longhiego, pracował nie tylko w Rzymie, ale też w instytutach dziedzictwa i muzeach we Florencji, Wenecji, Weronie czy Mantui. Nadzorował też prace remontowe w Bazylice św. Franciszka z Asyżu, dotkniętej trzęsieniem ziemi. Pełnił również funkcję Ministra Kultury Republiki Włoskiej.

To autor dziesiątek artykułów, traktatów i monografii wszystkich najważniejszych artystów renesansowych. Należy również do organizatorów wystawy o sztuce włoskiego renesansu. Jego tekst do tej wyjątkowej publikacji to nie tylko słowa wiodącego włoskiego eksperta i miłośnika sztuki, ale też wyraz szacunku dla znaczenia i wyjątkowości Kaplicy Sykstyńskiej.

Piętnastowieczne freski

Obrazy na ścianach południowej, północnej i zachodniej oraz wizerunki papieży.

Freski umieszczone na ścianach opowiadają historie o Mojżeszu i Chrystusie w ciągu ikonograficznym ustanowionym przez Sykstusa IV.

Strona lewa (Stary Testament)

Mojżesz z żoną Seforą w Egipcie (Pietro Perugino)

Próby Mojżesza (Sandro Botticelli)

Przejście przez Morze Czerwone (Biagio Di Antonio)

Mojżesz na górze Synaj (Cosimo Rosselli)

Ukaranie Korego, Danata i Aribona (Sandro Botticelli)

Testament i śmierć Mojżesza (Luca Signorelli i Bartolomeo della Gatta)

Strona prawa (Nowy Testament)

Chrzest Chrystusa (Pietro Perugino)

Kuszenie Chrystusa (Sandro Botticelli)

Powołanie apostołów Piotra i Andrzeja (Domenico Ghirlandaio)

Kazanie na górze i uzdrowienie trędowatego (Cosimo Rosselli)

>Wręczenie kluczy św. Piotrowi (Pietro Perugino)

Ostatnia Wieczerza (Cosimo Roselli i Biagio Di Antonio)

Ściana wejściowa

Zmartwychwstanie Chrystusa (Hendrich Van der Broeck)

Sklepienie

Michał Anioł na sklepieniu przedstawił dzieje ludzkości przed przyjściem Chrystusa, która łączy się w chronologiczną całość z dziełami na ścianach.

Dziewięć największych pól dzieli się na trzy części:

Stworzenie świata

Bóg oddziela światło od ciemności

Bóg stwarza słońce i księżyc

Oddzielenie morza od lądów

Stworzenie i upadek Adama i Ewy

Stworzenie Adama

Stworzenie Ewy

Grzech Pierworodny

Historia Noego

Ofiara Noego

Potop

Synowie Noego

Na polach bocznych i lunetach znajdują się postaci proroków i Sybill, zaś pozostałe pola zdobią sceny ze Starego Testamentu.

Sąd Ostateczny

Ostatnia, namalowana przez Michała Anioła część, to Sąd Ostateczny, mieszczący się na ścianie za ołtarzem.

W centralnym punkcie dzieła znajduje się postać Jezusa Chrystusa każącego za grzechy, z Matką Boską u boku.

Wokół niego zgromadzeni są święci, przedstawieni wraz z narzędziami swojej męczeńskiej śmierci.

W górnej części fresku znajdują się aniołowie trzymający narzędzia Męki Pańskiej, zaś poniżej części centralnej, umieszczonych zostało jedenastu aniołów bez skrzydeł, którzy dmą w trąby, budząc umarłych.

Umarli po lewej stronie wznoszą się ku górze, pomagając sobie nawzajem, zaś ci po prawej strącani są do piekieł.

Król piekieł to Minos z oślimi uszami owinięta wężem. To on otrzymał twarz Biagio z Ceseny, mistrza ceremonii na dworze Pawła III, który zasłynął z krytyki pod adresem nagości na freskach Michała Anioła.

Ekskluzywna kampania fotograficzna w skali 1:1

Dzięki trójwymiarowej rekonstrukcji całej przestrzeni i zastosowaniu ekskluzywnego oprogramowania, cała Kaplica Sykstyńska została odtworzona w skali 1: 1. Zdjęcia wykonano przy użyciu specjalnych technik laserowych i zaawansowanego sprzętu. Każda fotografia to wynik synergii samego procesu fotografowania i późniejszego opracowania obrazu. Dzięki temu udało się sprostować wyzwaniu, narzuconemu przez wyjątkową przestrzeń, jaką jest Kaplica Sykstyńska. Poprzez tę kampanię Scripta Maneant chce podkreślić piękno i unikatowość tego dzieła.
Sąd Ostateczny, namalowany w latach 1536 – 1541, rozmiar: 12,2 x 13,7 m

Dzięki trójwymiarowej rekonstrukcji całej przestrzeni i zastosowaniu ekskluzywnego oprogramowania, cała Kaplica Sykstyńska została odtworzona w skali 1: 1. Zdjęcia wykonano przy użyciu specjalnych technik laserowych i zaawansowanego sprzętu. Każda fotografia to wynik synergii samego procesu fotografowania i późniejszego opracowania obrazu. Dzięki temu udało się sprostować wyzwaniu, narzuconemu przez wyjątkową przestrzeń, jaką jest Kaplica Sykstyńska. Poprzez tę kampanię Scripta Maneant chce podkreślić piękno i unikatowość tego dzieła.
Sąd Ostateczny, namalowany w latach 1536 – 1541, rozmiar: 12,2 x 13,7 m

Jak powstał projekt

Powstanie tego unikalnego, trzytomowego wydawnictwa, nie byłoby możliwe bez udziału najnowocześniejszych technologii fotograficznych oraz specjalistycznego oprogramowania.

Do wykonania 270 tysięcy zdjęć o wymiarach 3 x 3 cm w taki sposób, by później móc je połączyć w całe fragmenty, użyto zaawansowanej technologii laserowej.

Aparaty zainstalowane były na najnowocześniejszych, zautomatyzowanych głowicach, umożliwiających tworzenie panoram, wirtualnych spacerów czy zdjęć sferycznych w wysokiej rozdzielczości, z użyciem technologii HDR.

W sesji użyto: trzy aparaty Canon 5 DSR (następcy Canona 5D Mark II) o rozdzielczości 50 megapikseli, teleobiektyw 500 mm, obiektyw 400x DxO, obiektyw 180 mm oraz rusztowanie o wysokości 11 metrów i 7-metrowe statywy.

Photos © Governatorato SCV, Direzione dei Musei – All rights reserved

Trasa prezentacyjna albumu

Album Kaplica Sykstyńska został zaprezentowany w 13 Polskich miastach. Prezentacje cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem miłośników i mecenasów sztuki, kolekcjonerów i lokalnych mediów. Efektem trasy jest projekt mecenatu, który zakłada pozostawienie albumu w takich miejscach jak wrocławskie Ossolineum, Biblioteka Uniwersytecja w Bydgoszczy czy Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk. Ponizej prezentujemy mapę miast, które odwiedził album „La Cappella Sistina”

Galeria video

Photos © Governatorato SCV, Direzione dei Musei – All rights reserved

Album odwiedził już poniższe miasta:

mapa

Więcej informacji uzyskają Państwo kontaktując się z nami

Telefon: 801 000 478
Poniedziałek-piątek: 9:00-17:00

E-mail: info@goldenmark.com

Jesteśmy Oficjalnym Partnerem Generalnego Dystrybutora na Polskę, Manuscriptum

Wszystkich zainteresowanych pozyskaniem albumu do prywatnej kolekcji zachęcamy do umówienia prywatnej prezentacji „La Cappella Sistina” przy pomocy formularza:

Trasa prezentacyjna albumu w mediach (wybrane relacje):

Patroni honorowi trasy prezentacyjnej

Patroni honorowi trasy prezentacyjnej

Partnerzy prezentacji Goldenmark

Partnerzy prezentacji Goldenmark

Patroni medialni

Patroni medialni